Rynek Infrastruktury
Kolejne kilometry S5 dla kierowców
Pozwolenie na użytkowanie zostało wydane przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Umożliwia to kierowcom korzystanie z dwóch jezdni głównych drogi S5 Poznań – Wrocław na odcinku Kaczkowo – Korzeńsko. Wykonawca jeszcze przez dwa miesiące będzie prowadził prace poza jezdnią główną.
Dzięki udostępnieniu 29-kilometrowegoodcinka S5 do ruchu, usprawni się przejazd na istniejącej sieci pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem, zwiększy się bezpieczeństwo oraz komfort podróżujących. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Problemy z pierwszym wykonawcą
Umowa z Alpine Bau została podpisana przez GDDKiA w lipcu 2010 roku, a prace miały zostać wykonane w 26 miesięcy. Kontrakt zerwano w czerwcu 2013 roku po tym, jak GDDKiA poinformowała, że wykonawca nie dokończy prac pomimo wezwania do wznowienia prac.
W momencie zerwania umowy, droga S5 była gotowa w 70 procentach, a obwodnica Rawicza w ciągu DK-36 w 93 procentach (obejście było częścią kontraktu). Prace dokończył Budimex, który wygrał przetarg na dokończenie robót. Umowę z nowym wykonawcą podpisano w lutym bieżącego roku.
Zadania nowego wykonawcy
Budimex miał za zadanie ułożenie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, dokończenie prac na obiektach mostowych i przepustach, wykonanie oznakowania poziomego, pionowego i barier ochronnych oraz wykonanie robót wykończeniowych.
Umowa zakładała, że z jezdni głównej drogi S5 kierowcy będą mogli korzystać po sześciu miesiącach od rozpoczęcia prac, czego udało mu się dokonać.